• Wychowanie w bliskości

Samostanowienie o sobie, przeżywanie emocji przez dziecko, a także respektowanie przez nie granic oraz zasad bezpieczeństwa to niezwykle ważne elementy w procesie jego wychowania zgodne z założeniami rodzicielstwa w bliskości.

  • Pedagogika Montessori

Leśne Motyle Montessori jest wyjątkowym przedszkolem montesoriańskim. Naszym założeniem było wykorzystanie najciekawszych elementów tej pedagogiki. Należą do nich przede wszystkim: minimalistyczne wyposażenie, dobór materiałów dydaktycznych, zabawek, a także planowanie organizacji czasu w placówce, dające dzieciom przestrzeń na naukę poprzez doświadczanie, natomiast wychowawcom możliwość podążania za dzieckiem.

Duże znaczenie ma dla nas zapewnienie dzieciom miejsca przyjaznego, pełnego szacunku oraz zrozumienia dla ich indywidualnych potrzeb. Miejsca budującego w nich poczucie niezależności, wewnętrznej motywacji, a także rozwijającego charakter i pozytywny obraz samego siebie.

  • Neurodydaktyka

Neurodydaktyka w naszym przedszkolu to działania opierające się na:

– nauce przez działanie i doświadczanie świata wszystkimi zmysłami;

– naukę w ruchu;

– naukę angażującą emocje;

– współpracę, zamiast rywalizacji.

  • Idea edukacji w bliskości z naturą

Zainspirowani skandynawskim spojrzeniem na rozwój dziecka w bliskości z naturą, pragniemy w jak największym stopniu organizować zajęcia w otoczeniu przyrody, dając możliwość dzieciom doświadczania, poznawania, pobudzania zmysłów, obserwacji – niezależnie od pogody. Natura i las dają dzieciom ogromne możliwości rozwoju, a także wzmacniają układ odpornościowy.